Son Gönderiler

Gönderen : Ensar Tarih : 27 Aralık 2013 Cuma



Gerçekten animeyi seviyor muyuz yoksa farkında olmadan bunu kimlik meselesine mi dönüştür müşüz? 

Bir çoğumuz  animeyi hayatımızın ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Evet bu gerçekten oluyor. Kendim gibi lise öğrencisi olan anime severler üzerinden bir örnek verecek olursam sınav haftamızda dahi bir boşluk bulup en azından herhangi bir serinin 1 bölümünü izliyoruz. Sürekli olarak yeni bir seriye başlama isteğimiz içimizde hep oluyor. Bunlar anime kültürüne olan sevgimizdendir evet. 

Animeyi bir hobi olarak yaşadığımız süre boyunca hiçbir sorun yoktur. Evet çünkü o bir hobidir. Ne arkadaşlarınızla, ne ailenizle aranıza girecek bir şey değildir. Belki sıkıca bağlısınızdır ama hobidir. En basitinden bir kavga meselesi değildir. Bugün anime sever birisi bile çizgifilm dediğinde -ki çizgifilm anime için yanlış bir tabir değildir bunun üzerine bir yazım var merak edenler bakabilir.- eleştirilmemelidir. Ancak mesele bunu aşıp, sırf bu ve benzeri sözler yüzünden olsun yada bir seriye, bir karaktere bağlılıktan olsun, hararetli bir tartışma ve kavga seviyesine gelirse bu gerçekten kimlik meselesine dönüşmüştür. Ve bilinçsiz bir animeci durumudur. O kişiler animeciyim diye dolaşır -yanlış anlaşılmasın bundan bir sıkıntı yok, otaku, animeci, anime sever... İstediğini kendisi için kullanabilir, ben bile bir blog adresimde otaku diyorum.- ancak animeye olan bağlılığı, sevgisi kendi kafasında kurduğu dünyadan ibarettir. Kimsenin fikirleri onun için önemli değildir, anime belkide okulundan, hayatının geri kalanından daha değerli gibi gözükür o kişiye. Birde gereksiz amaç doğurur animeyi kimlik meselesine dönüştürmek. Mesela sürekli anime izleyip, izlediği serilerin sayısını arttırmak bunlardan birisidir. Tabii ki bu durumda bu arkadaşlar sevsin yada sevmesin her türlü seri ile ilişkili olurlar. Açıkçası ben sevmeyeceğim bir seriyi sırf izlemek için izlemezdim. Sonuçta bu benim hobim. Ve sevdiğim bir şey olsun isterdim. 

Animeyi asla kimlik meselesine dönüştürmeyin, bırakın hobiniz olarak kalsın. Emin olun öyle daha güzel. Yüzlerce seri izlemişsiniz, her karakteri tanımışsınız bunların gerçekten hiçbir önemi yok.  Kendinize gelin, yaptıklarınızı fark edin, sırf anime yüzünden girdiğiniz ego savaşlarını görün. Amacınız animeyi sevmek olsun, onu kimliğiniz haline getirmek değil. Bunun bir getiriside yok çünkü.

Ben animeyi seviyorum çünkü o benim tutkuyla bağlı olduğum bir hobim...

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

// Copyright © ExheptaN //Anime-Note//Powered by Blogger // Designed by Johanes Djogan //